27 בינואר 2016

we are all mad here

     אליס

שָׁתִיתִי שִׁקּוּי
הָיָה כָּתוּב עַל הַבַּקְבּוּקוֹן
שְׁתִּי אוֹתִי
עַכְשָׁיו אֲנִי גְּבוֹהָה יוֹתֵר
יָדַי בּוֹקְעוֹת אֶת הַחַלּוֹנוֹת
אֲנִי כּוֹרֶכֶת צְעִיפִים שֶׁל צֶמֶר
עַל רַגְלַי
תְּרוּפָה שֶׁל פֶּלֶא לִכְאֵבֵי גְּדִילָה
רָאשִׁי נְחְבָּט
בְּתִקְרַת זְכוּכִית
אֲנִי מְחַטְּאָה אֶת מִצְּחִי הַפָּצוּעַ מִבָּעַד לַמַּרְאָה
נְשִיפָת ג'בֵּרְוֹוקִי בְּעָרְפִּי - מְצַוה חֶרֶשׁ
שְׁתִּי אוֹתִי


יום הולדת ללואיס קרול והזדמנות נהדרת לפרוייקט אישי שמפגיש שירה עם יצירה.
לכל אחת ג'ברווקי משלה - מפלצת של חרדות, דרקון של פחדים, אך באותה עת גם מנוע אש שמוביל 
אותה קדימה בעוז. קחו לכן חרב סרפלית, קטמו את ראש הגבריקא וזכרו שאחרי הכל, כולנו משוגעים.

מאחר ואני לא חסידה של פרשנות פואטית לשירה (הרי אני עצמי לא בטוחה למה התכוונה המשוררת)
פניתי לכמה יוצרים וליקטתי את הבחירות שלי על מנת לקבל פרשנות ויזואלית לשיר.
 
ירון פרל, היוצר של עמוד הפייסבוק המשובח 'הרהורי צעצוע' עם גרסת 'אין לי זמן' קולעת במיוחד

 המאיירת תהל מאור עם ארנב מאויר בקפידה

גרסה אישית שלי לגירוש מגן העדן


 האיור המקורי של ג'ון טניאל, מבעד למראה.


והנה עוד כמה גרסאות מעניינות מאי שם:

צילום נטול כוח משיכה של Anka Zhuravela



איור גותי של Julian Martinez

חלון ראווה של אלכסנדר מקווין

  
איור של Rebecca Jenkins

 

 
הגרסה הקולנועית של טים ברטון, אליס מתכוננת למלחמה בג'ברווקי
 

 ביונסה (אליס), לייל לאבט (ארנביב) ואוליבר פלאט (הכובען) בצילום אייקוני של אנני ליבוביץ', 2007


 דלת בית ספר בריטי שמשאירה, סוף סוף, מקום לדמיון


ותובנה לסיום: 'תה לא מציעים, תה מביאים' (הדוד אלישע, יליד איראן, 1920 בערך, ויודע לנהל מסיבות תה לא פחות טוב מהכובען).


← מזל טוב למאיירת המוכשרת רעיה קרס שהייתה אמורה לקחת חלק בפרוייקט וילדה אתמול בן מתוק.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה